View Single Post
Sitat av seven_up Vis innlegg
Bare 4/65 poster som kan skilte med en bachlor her? bare skumlest jeg, men det så slik ut. Og ingen med en ferdig master? De som er veldig fornøyd med denne tråden, som beviser at "normale" mennesker røyker bør dere revurdere litt, utdanningsnivået i norge ligger langt over mesteparten av svarene her som omhandler "har ett fri år" "halvferdig student" osv.
Vis hele sitatet...
Her må du ta med alder i betraktningen. Jeg mistenker at de fleste som har postet her er i "riktig" alder for å være midt i studiene, ikke ferdig. Dette stemmer godt med postene jeg leser, det er mange som er i gang med utdannelse (meg selv inkludert).
Sitat av seven_up Vis innlegg
Tror egentlig disse svarene er ganske like det de "trangsynte og NYKTRE" antar, at det er få med høyere utdanning osv..
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke helt enig. Hvis du leser tråden vil du se at de som har svart representerer alle tenkelige yrker, industrier og livsstiler. Vi har for eksempel en bilimportør, offshore arbeidere, folk med IT-yrker, selgere og lærere. De aller fleste er i gang med høyere utdanning, eller planlegger å gjennomføre dette innen en to års periode (ja, veien fra å planlegge til å faktisk gjøre det, er ofte lang). Hvis man skal putte alle som har svart i denne tråden i en bås, som typiske narkotikabrukere, vil det bli en jææææævlig stor bås
Sitat av seven_up Vis innlegg
Man kan jo prøve lage en avstemming så blir det lettere å følge med på? antall på yrkesfag, antall uten utdanning, antall under utdannig, antall med 3årig, 5 årig høgskole osv.. Kult å fått ett bilde av hvordan det ser ut!
Vis hele sitatet...
God idè!