View Single Post
Sitat av islandwind Vis innlegg
Kult! Jeg har også tilgang til fundamental-kurset, men føler classic-kurset var minst like bra.


Begge deler er i hvert fall verdt pengene!



Takk Ja, det stemmer. Det er nok noen likhetstrekk. Man bør dog aldri holde pusten (etter å ha gjort 30 innpust) i vann – noen har faktisk dødd av å gjøre det. Man kan være uheldig og havne i en situasjon der man ikke rekker å komme seg opp av vannet før man besvimer.



Rått! Konge at du fikk effekt av dette. Et triks er å gjøre dette med en gang man våkner om morgenen, mens man ligger i sengen. For meg er det forskjellen på om jeg kommer meg opp eller ikke. Hvis jeg er trøtt, og gjør pustingen, hopper jeg opp av sengen og føler meg klar for en ny dag. Det er noe som sitter langt inne, for et B-menneske for meg.

Lykke til videre!



Oi, det er jo ganske utrolig, men er ikke overrasket. Har ikke prøvd xanax før, men har god kjennskap til angst, og det er ingen tvil om at Wim Hof-metoden er angstdempende.



Kalde dusjer er fantastisk. Det er en kjapp og morsom måte å få energi på, det er i hvert fall helt sikkert. Jeg må også opp i 40 innpust noen ganger, alt etter hvor god kvalitet det har vært på hvert enkelt åndedrag, og hvor mye stress som sitter i kroppen den dagen.

Har du prøvd kuldeeksponering i naturen?



Jeg har også opplevd at effekten forandrer seg etter hvert som kroppen blir vant til teknikken. Men effekten forsvinner ikke, den blir bare annerledes, i hvert fall for min del. I tillegg kan pusteteknikken (minus å holde pusten) brukes under løping, gåing, ja nært sagt hva som helst. Det hjelper på konsentrasjon og humør, det er min erfaring.

Wim anbefaler å puste med magen, brystet og hodet, i en «rullende» bevegelse.
Vis hele sitatet...
Min konsentrasjon funker bare noen minutter etterpå. Da jeg nettopp hadde oppdaget den, prøvde den, var ferdig og hadde lærelyst. Dette vedvarte ikke dessverre. Må liksom ha påfyll av teknikken hver gang. Løping har jeg funnet ut funker for meg. For å få virkelig pustet altså. Runners high er min greie. Men WimHof teknikken den beste mtp avslapning.