View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er ikke så veldig interessert i å bruke tid på en som vil krangle på internett. Skjønner at du følte deg truffet siden du reagerer sånn, men for det første sa jeg ikke at akuratt han skrev kvinnehat og høyreekstremistpropaganda der. Jeg siterte en kommentar om at kvinnehatet hans skinte godt igjennom og sa meg enig i det. Deretter skrev jeg min oppfattelse om at menn der inne skriver mye hatefullt og da er det med god grunn at de blir banned.

Jeg finner det forsåvidt mer sexistisk at du fyrer deg opp for at jeg skrev ordene "det eneste" i kommentaren min som du reagerte på (har til gode å se andre menn der inne snakke om sminke, amming, osv.) mens du ikke bryr deg noe om å reagere på den ganske grovt hetsende og kvinneundertrykkende karakteristikken hans, faktisk tar du han heller i forsvar så ikke kom å krangle med meg om hvem som ordla seg mest sexistisk her.
Vis hele sitatet...
Det her er det mest åpenbare eksempelet på kognitiv dissonans jeg har sett på lenge. Det er nesten et tekstbok-eksemplar som kunne vært med i ordboken.

Og i stedet for å faktisk innse at kommentaren din var et sleivspark så ror du lengre ut til fiskeskjær, nå er det stranger som er tåpelig fordi han i følge deg tok seg nær av det du skrev. Du vet godt at kommentaren din var et forsøk på å være morsom, og overså glatt at den er like kjønnsdiskriminerende som de du argumenterer mot.
Ikke nok med dét, nå er stranger også en sexist av værste sort fordi han faktisk påpekte ironien med utsagnet ditt, noe du kaller "å fyre seg opp" for ekstra effekt.

Jeg tror sannelig jeg må poppe noe popkorn snart...