View Single Post
Stygg drittslenging vil normalt føre til reprimande/skriftlig advarsel om det ikke er noe man har fått advarsel for før. Den kan dere begge få. Om du har sagt ting du ikke burde er det ikke noe forsvar at motparten oppførte seg verre.

Slenge varm kaffe i ansiktet på noen er regelrett farlig (øyne er lette å ødelegge og umulig å reparere) og jeg vil tro at dette rangerer likt med regelrett fysisk angrep. Bedriften har definitivt grunnlag for å regelrett avskjedige han om de ønsker, og om de velger å beholde han kommer han nok til å få beskjed om at det er siste advarsel.

Jeg hadde definitivt rapportert kaffekastingen, men jeg hadde vært forsiktig med å klage for mye på den generelle oppførselen hans. Hold deg til hva han faktisk gjorde. Blir som regel mindre drama da. Lettere for alle å forholde seg til det.

Dette er dog basert på generelle betraktninger om arbeidsplasser flest. Hva nøyaktig din situasjon med din arbeidsplass er, er vanskelig for meg å si. Det avhenger av personene involvert og kulturen på bedriften.
Sist endret av DumDiDum; 7. oktober 2014 kl. 20:20.