View Single Post
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Nei, sånn som du beskriver det, så høres handlingen lite medisinsk og lite nytteorientert ut.
"Ta speed for å holde seg våken hele natta"

Det syns jeg og.

Men så skrev jo OP:

"Jeg ruser meg innimellom, men det er ikke så veldig ofte & aldri offentlig eller i festsammenheng. Jeg tok speed i går og i mårrest for å ta igjen tapt jobb mens jeg har vært bortreist.
Vis hele sitatet...
Jeg prøver å argumentere 100% utifra hva folk sier, slik som helsevesenet faktisk skulle prøve å gjøre noen ganger, eller andre "hjelpetiltak" i det offentlige. Ta folk seriøst, ta dem på ordet. Hvis de sier de skal ha medisinsk cannabis for å ha et bedre liv, vel, har du fått jobb og et bedre liv etter at du har fått medisinsk cannabis? Har du udiagnostisert ADHD og fungerer bedre i arbeidsliv og studier hvis du har dette tilgjengelig fast, på en god måte, og i god kvalitet? Det er sånn jeg tenker.

Og utifra det han skrev

Jeg ruser meg innimellom, men det er ikke så veldig ofte & aldri offentlig eller i festsammenheng. Jeg tok speed i går og i mårrest for å ta igjen tapt jobb mens jeg har vært bortreist
Vis hele sitatet...
Så kan det jo virke som han mener å ha et behov for bruke speed for å jobbe. Det kan jo være enten sant, eller subjektivt sant gjenom at han har tillært seg at sånn er det. Det bør han jo finne ut av for seg selv, for i dag er det sånn at det er fullt mulig å få seg en adhd diagnose hvis man vil ha det og det fins uansett andre ruter inn i en resept for denne type medisiner.

En ting er ihvertfall helt sikkert: de hadde ikke hatt noe grunnlag for en sak mot han, hvis den urinprøven slo ut på et stoff han hadde resept på..

Og vi hadde hatt et mye klarere grunnlag å karakterisere misbruk på, fordi så langt syns jeg ikke det er grunnlag for det. Da får OP eventuelt innrømme det eller problematisere det først på egenhånd, ikke bare anta misbruk når han beskriver det som han gjør.
Sist endret av meaculpaUIO; 29. april 2020 kl. 18:52.