View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Alge Vis innlegg
Ring inn fly forbanna å si at dette finner du deg ikke i! De sier sikkert noe i den duren at vist du ikke avlegger prøve så får du ikke se datteren din, men det er greit, da bare legger du på
Vis hele sitatet...
Du kan ikke oppriktig tro at man fremstår mer skikket som forelder av å vise aggresjon, uvilje, dårlig samarbeid, vegring og si det er greit at han ikke får se dattern sin og legge på røret? Jeg har vært glad i rus jeg og altså, men det tar kaka noen ganger her inne med hvordan folk råder og ofrer ungen sin for å kunne få fortsette å ruse seg i fred!!!

Nei, det er godt vi har et tilsyn som er strenge på rusbruk blandt de som har ansvar for barn. Er selv vokst opp med foresatt som rusa seg "en gang i blandt" og selvom jeg ikke skjønte bæret av det når jeg var småbarn skjønte jeg jo med tida at ting ikke var som det skulle og jo eldre jeg ble jo mer forstod jeg, og den dagen det gikk opp for meg hvordan min foresatt hadde holdt på å trikse og mikse med pisseprøver mens han bak ryggen på oss, mor og barnevernet ruste seg så kom også alle traumene til overflaten, for ikke å snakke om hvordan hele bildet av faren min knuste, og tilliten til den man skulle kunne regne mest med av alle forsvant. Det har satt preg til den dag i dag, og foreldre som bruker rusmidler har jeg null respekt for.
Å gamble med å ofre foreldrerollen og ungen sin på den måten er ikke bare uforsvarlig gjort fra et voksent perspektiv men jævlig stygt gjort mot barnet og, som vil føle seg uviktig for forelderen og utvikle mindreverdighetskomplekser. Dette gjelder ikke bare min historie, men barn generelt som vokser opp med så uansvarlig og careless forelder. Det hjelper ikke så mye at du tar med ungen på fotballtrening, fisketurer og smører med sjokolade og leker for å bli likt og knytte bånd den dagen sannheten kommer for en dag og barnet forstår at du ikke er den du har latt som å være og at du tok risken på å miste barnet bare for å gjøre noe så egoistisk og dustete som å snorte kjemikalier gjennom nesa og ødelegge hjernen din. Om du klarer å sno deg unna pisseprøve nå og i kanskje flere år til så kommer du til å få igjen for det, og du er sånn sett heldig om det er barnevernet som går mot deg, for en dag kommer ungen din til å gjøre det også.

Psykologisk sett så vil også de som er vokst opp med rus ubevisst tiltrekkes samme typen når det er deres tid for å date og etablere nære relasjoner, fordi det er den typen som er mest kjent og "trygg" for de. Men du syns kanskje det er helt allright at datteren din finner seg en amfetaminbruker til kjæreste når hun blir eldre og er i stor risiko for å bli slått og misbrukt av han? Jepp, barn preges mer enn du tror så det at du ikke er ruspåvirket under samvær med ungen din har ingenting å si. Pluss veien er også kort til å bli avhengig sånn at du til og med blir så ego at du er rusa med ungen din i fremtida men tror at ingen merker det.