View Single Post
Sitat av Gufsfraframtida Vis innlegg
Persson sa dette i starten av Oktober. Han sa også :
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til her. Er det bare en generell nyhetsoppdatering, eller mener du dette styrker deler av din sak? Hvis sistnevnte: hvilke og hvordan?

Sitat av Gufsfraframtida Vis innlegg
Her er det fjernsynskanalen CBS som legger fram saken ( 4 min ) :

https://www.youtube.com/watch?v=Z1aDciHCejA
.
Vis hele sitatet...
  1. Programlederen kaller dokumentene "lekkede". De er ikke lekkede, men offentliggjort.
  2. Han sier videre om dokumentet: "Specifically, it explains the dangers of what the US government is doing in Syria at the time". Det er ikke det dokumentet omhandler eller sier, med mindre man allerede har konkludert med at det dreier seg om en konspirasjon, noe dokumentet selv ikke støtter opp.
  3. Han sier at i 2012, "ISIS, as we know them today, did not exist". Dette er misvisende. De har hatt andre navn, dårligere oppslutning, kontroll på mindre områder og ikke enda erklært et kalifat, men organisasjonens og "statens" historie strekker seg langt tilbake i tid. På hvilket tidspunkt de ble "as we know them today" og hva det har av betydning for videre konklusjoner, vil avhenge helt av hvilke variabler man ser på. Å bare si som programlederen, antyder – feilaktig – at terrororganisasjonen nærmest oppsto på et senere tidspunkt.

Ellers er det ingenting som kommer frem i denne videoen som ikke har blitt kommentert til det kjedsommelige tidligere i tråden. Innvendingene mot denne konspiratoriske konklusjonen blir ikke mindre alvorlige og problematiske bare fordi en eller annen innsiktsløs opportunist finner det for godt å repetere den på CBS.

Sitat av Zabbath Vis innlegg
Israel har også gitt medisinsk behandling til "fredelige opprørere" fra Syria:

http://foreignpolicy.com/2014/06/11/...syrian-rebels/
Vis hele sitatet...
Ze jews!!

Den andre linken din er tilbakestående søppel, så den gidder jeg ikke sitere en gang. Men til den første bør det nevnes at Israel har historie for å gi humanitær og medisinsk hjelp til alle som trenger det. Selv terrorister fra Hamas som har blitt skadet i eget angrep mot israelsk sivilbefolkning mottar medisinsk behandling i toppklasse.