View Single Post
Har vært på glattcelle én gang i forbindelse med en brann. Var veldig full når jeg ble brakt inn. Hadde bare på meg bukse og undertøy. Alt som var i lommene ble låst inn i et skap, men mener jeg fikk ha buksa på gjennom natta.

Selve cella var liten, senga var en tynn madrass av slik stoff du finner på en "tjukkas" i gymsalen. Ingen pledd, pute eller dyne. Dassen var en metallskål i hjørnet og fremsto veldig lite innbydene. Den skrek ikke akkurat "sett deg å drit her".

Ble vekket tidlig om morgenen, hvor jeg så ble undersøkt av lege. Blodprøve, urinprøve, fotografert. Måtte også gå i en rett linje -- og det var vel ganske klart at jeg ikke var edru enda. De tok buksa mi (fordi den skulle undersøkes), og jeg fikk en knæsjgrønn joggebukse og verdens styggeste genser til å ha på meg + alt for store sko. Deretter var det inn på cella igjen. Fikk tilbud om mat, noe jeg takket ja til. Hadde valget mellom to gryteretter som kunne varmes i mikrobølgeovn. Valgte noe kyllingryte, men det er vel uinterresant.

Ettersom jeg tydelig fortsatt var alkoholpåvirket første gang de vekket meg, ble jeg liggende der til de hadde "kalkulert" at jeg skulle være edru - slik at de fikk sjansen til å avhøre meg. Da fikk jeg vite at jeg var siktet for å ha forårsaket brann. Dette var basert på mistanker grunnet formen min. Saken ble forsåvidt henlagt, da det aldri ble funnet ut hva som var årsaken til brannen - og jeg tror ikke jeg startet den heller. Men de prøvde utrolig hardt å pinne det på meg.

Etter avhøret fikk jeg tilbake alt som hadde vært i bukselomma mi. Måtte ikke signere noe. Deretter lot de meg gå -- i knæsjgrønn joggebukse, en alt for stor (og ganske stygg) genser, og et par sko som var fire størrelser for store. Fikk ikke tilbud om å bli kjørt noe sted -- og huset mitt hadde jo akkurat brent ned. Så hadde ingen steder å gå heller. Kjempekult å traske i byen slik.

- Du må ta av deg et plagg om gangen, mens de visiterer deg. Må du ta av alt? Jeg fikk sove i buksene.


- Belte og mobil blir lagt utenfor døren til cellen. Gjelder dette sko også?
Nei, de ble låst inn i et skap. Hadde ikke på meg sko, så vet ikke.

- Om det er pga fyll, hvor lenge blir du holdt der?
Om du kun skal sove ut rusen, slippes du ut på morningen.

- Kan du kontakte vakter, få pledd/mat etc?
Hvis du skriker eller banker på celledøra kanskje.

- Hva skjer når du slipper ut? Har hørt du må signere noe som bekrefter at du har fått eiendelene dine tilbake?
Måtte ikke signere noe.

- Hvor stor sjanse er det for at du får bot?
Det kommer jo helt an på hva du har gjort?
Sist endret av nehmZ; 19. mai 2017 kl. 17:13.