View Single Post
Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
Viss noen grupper personer skal skjule at det virkelig er skadelig for resten av landet må dere jo forstå at disse folka kommer til gjøre triks som dette, å "late som" de blir dårlige når de vet det ikke er ferdig. BARE for å skape snakk "haha de er gale de der folka som tror stråling er farlig/de som merker det fysisk/psykisk" også går historien Norge rundt liksom...

Alle seriøse som bryr seg om stråling har instrumenter for å måle dette, du kan til og med ha apper på mobilen som måler strålingen rundt deg i noen grad.

Jeg tror det er en reel ting, å det er skadelig/skadeligere enn folk tror, men også mange som faker at de merker det, enten pga de har en agenda eller oppmerksomhetshorer.

Tror de har utelatt en viktig del i vitenskaps bildet angående mennesker å "elektrisme" "elektromagnetisme" etc.
Vis hele sitatet...
Sorry, men her kommer du med påstander for å bygge opp under det du alerede tror på, mens du dropper å ta med fakta som motbeviser det. Ikke for å være frekk, men du sier jo selv at du tror. Ikke at du vet. Hvorfor tror du alt dette da?

Å påstå at de som faker at de blir syke, gjør det for å framstå som idioter for å sverte de som er skeptiske til stråling, det blir litt vagt.

Ja, alle seriøse som bryr seg om stråling har instrumenter. Også de som mener at det ikke er farlig. Og de aller fleste som har måleinstrumenter, mener det ikke er farlig. En annen ting er at man og må kunne å tyde måleresultater, og forstå hva som er mye og lite, og hva som er farlig og ufarlig.

Elektromagnetisk stråling er faktisk ikke så utrolig komplisert, om man bare bruker litt tid og går inn for å lære om det. Og det er ikke så utrolig kostbart og vanskelig å gjøre eksperimenter med det. Eller, litt dyrt og vanskelig for en privatperson er det nok. Men det er liksom ikke slik at det kun er de store statsmaktene som har mulighet til å drive på med det. Det finnes nok massevis av forskning på det fra alle slags uavhengige folk.
Og om man bare reflekterer litt over det, så er ikke det her en vitenskap som noen klarer å holde hemmelig. Det er nok alt for mange folk fra alle slags land og samfunn som kan alt for mye om dette. Bare tenk på hvor stort det opplegget her er over hele verden da, med radio, TV, mobiltelefon, wifi, jaktradioer, nødetater, militæret, båt og flytrafikk osv osv. Det har vert i bruk i 70 år, og sikkert 10 milioner mennesker som kan mye om det. Tror du virkelig at 10 milioner menesker over 70 år går sammen om å holde kjeft, om det åpenbart hadde vist seg at det var skadelig? Ikke en som hadde plapra?

Ikke det at jeg har noen voldsom trang til å skjule at det er farlig, eller å bevise at det er trygt. Jeg er jo også en del av folket, og jeg jobber jo faktisk med antenner og er ofte tett på. Så hadde det vist seg å vere farlig, så hadde jeg vert den første som var interessert i å vite det. Det er bare det at nå har jeg etter hvert lært litt om teorien. Og når jeg nå hører på fagfolk, så gir det mening, men når jeg hører på skeptikere, så kolapser forklaringene demers av seg selv..
Men samtidig kan jeg forstå litt hvorfor mange er skeptiske. Skjønner at det på en måte er en litt ekkel/skummel tanke at det er stråler og elktriske greier overalt, som er usynlig, og går rett igjenom kroppen uten at du merker det. Og det er jo litt vanskelig å forstå forskjellen på elektromagnetisk og radioaktiv stråling, om man aldrig har studert temaet så nøye. F.eks bilulykker og drukning på sjøen o.l, er noe man kan se og høre og føle på, og man skjønner med en gang hvorfor det er farlig, uten at man trenger å sette seg noe særlig inn i teorien.

Nå kan ikke jeg nok til at jeg har alle formler og utregninger i hodet. Men med litt googling skal jeg klare å finne det og vise hvorfor sola er farligere enn elektromagnetisk stråling. Men det var forklart greit lengre oppe her, og så er jeg for lat akurat nå til å gjøre det. Og desuten, når folk mener det er farlig, uten å komme med skikkelige beviser, så mener jeg at heller ikke jeg trenger å komme med mer bevis på at det er ufarlig.

Men en annen ting som det har vært prata om her, kan jeg heller tro på. At enkelte som helt oppriktig tror de er overfølsomme, faktisk blir dårlige fordi hjernen spiller dem et puss. Og at vi ikke skal kimse av det.