View Single Post
Dette er et fenomen jeg opplever hele tiden hvis det brukes led-lys, da disse blinker i en frekvens som vi vanligvis ikke legger så godt merke til. Vi har sannsynligvis ikke samme frekvens hele tiden i synets/bevissthetens oppfattelse, jeg føler det varierer etter dagsform og om vi har medisiner/drugs i systemet. Svinger jeg hånda frem og tilbake i led-belysning, ser jeg mange hender etter hverandre. I vanlige glødepære-belysning, ser jeg kun ei hånd med motion blur.

Et eksempel på hvor vi veldig lett kan se dette, er å kikke på baklys av nyere biler som bruker led-lys, ved å bare flytte synet kjapt til side frem og tilbake når en har en bil med slike baklys i senter. Da vil en se mange enkelt-lys, kontra vanlige glødepærer som lager helt jevne striper. Noen biler har til og med slike lys foran også nå, da dette blir mer og mer vanlig. Jeg syns det er en veldig farlig utvikling at disse er lovlig å bruke.

Men kanskje TS mener en annen effekt enn dette? Har du mulighet til å finne eller lage et bilde som demonstrerer det du ser?