View Single Post
Sitat av abgrud Vis innlegg
ROBHOL

Jeg ser hva du mener. Jeg kan kanskje ha ordlagt meg litt feil i denne settingen, men det ble veldig satt på spissen for å få reaksjoner og svar. Jeg tenker som så at når du er så ung/rundt den alderen så er det ikke vanlig å tenke at det er noe alternativ i det heletatt.

Mange barn vokser opp under helt grusomme omstendigheter som de fleste ikke klarer å sette seg inn i engang. Barn har det grusomt og utagerer gjerne i oppførsel. Problemene med tvangstanker kommer gjerne i senere år når dem først forstår hva som har skjedd eller hva dem har opplevd. (min oppfatning)

Akkurat som at selvskading og selvmord har blitt alt for normalisert. Misforstå meg rett! Det bør være et tema som skal kunne diskuteres og ikke være tabu belagt.
Vis hele sitatet...

Unnskyld meg men her føler jeg du er på viddene. Tenåringer er for det første fulle av hormoner og humørsvingninger, blander du depresjon og angst inni det hele har du den perfekte oppskrift på en selvskader. For min del var det lettere å fokusere på fysisk smerte enn det uforklarlige vonde tunge mørket som jeg gikk med på innsiden. Et dypt kutt i låret stanset et angstannfall ganske så kjapt.

Når det er sagt finnes det uendelig mange måter å skade seg selv på. All destruktiv handling man gjør for å ta fokuset bort fra psykisk smerte kan regnes som selvskading.

Sitat av Dongerino Vis innlegg
Det står ingenting der om at hun har tatt selvmord.
Vis hele sitatet...

Hun tok overdose. Familien er åpen om det. Hun var fortsatt i livet da de fant henne, men døde 6 timer senere på sykehuset.
Sist endret av YourGirlMolly; 19. januar 2020 kl. 17:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.