View Single Post
Sitat av bennnern Vis innlegg
Hvor mange. Ikke hvem. Sånn det er nå er det langt på veg menn som går rundt å later som at de ikke har en preferanse for kvinner med få seksualpartnere.
Vis hele sitatet...
OK, så det umoralske her er ikke mine høye krav, men det at Tor Tordenkuk innfrir kravene mine? Han burde dele med sine mindre attraktive brødre? Og hvorfor tror du Tor lyver om preferanse sine? Han kan jo tydeligvis velge og vrake, så vi får anta at han velger dem han finner attraktive.

Da burde selvmordsraten til menn ha sunket etter hvert som samfunnet fikk mer likestilte kjønnsroller. Den har økt kraftig. Det gjør at jeg tviler på at den forklaringen har den betydningen du gir den selv om det sikkert finnes en viss positiv effekt av bedre psykisk helsetilbud rettet mot menn og endrete kjønnsroller.
Vis hele sitatet...
Jeg tror nok likestillingen har hengt kraftig etter på det punktet, da fokus har vært mye på kvinners trange kjønnsroller. Det er nettopp derfor jeg synes det er rart at mange menn tar seg så nær av begrepet giftig maskulinitet, siden det faktisk representerer et økt fokus på menns problemer. Det sier meg at de ikke helt har forstått innholdet i begrepet.

Jeg er sikker på at det er andre forklaringer også på at menn er overrepresentert. Men faktum er at en veldig stor andel av dem aldri har vært i kontakt med psykisk helsevern, og det er skremmende uansett hvordan men vrir og vender på det.

Vet du forresten om det kun er menns selvmord som øker, eller om det gjelder generelt? Det er jo relevant i denne sammenhengen.

Synes generelt det burde bli sterkere sosiale sanksjoner mot skillsmisser og promiskuitet, men at det burde være mulighet for å bryte ut av skadelige eller kjipe relasjoner.
Vis hele sitatet...
Når du sier "det burde bli sterke sosiale sanksjoner" hva mener du egentlig rent praktisk? Holdningskampanjer fra staten som påfører skam for promiskuitet og samlivsbrudd? Og at "det skal være mulighet for å bryte ut av kjipe relasjoner", innebærer det at det ikke skal være mulig å bryte ut av det en eller annen instans mener er et bra (nok) forhold? Mener du ikke at det er opp til hver enkelt person å bestemme om forholdet hen er i er bra nok til å bli værende i?

Du står selvsagt fritt til å ha din egen seksualmoral og etterleve og misjonere for den. Men folk flest i Norge anno 2019 mener folk må få være sammen og ikke være sammen med hvem de vil, og at ingen mennesker skylder noen andre hverken sex eller forhold.
Sist endret av *pi; 22. august 2019 kl. 23:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.