View Single Post
Redpilled alfahann
391
Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg synes det en helt syk tanke at det skal være noen som helst normer som dikterer hvem jeg skal få lov å flokke til, og det er det vel opp til Tor å vurdere om jeg er på hans nivå eller ikke.
Vis hele sitatet...
Hvor mange. Ikke hvem. Sånn det er nå er det langt på veg menn som går rundt å later som at de ikke har en preferanse for kvinner med få seksualpartnere. Det er sosiale sanksjoner mot menns partnerpreferanser. Ikke kvinners.

Sitat av *pi Vis innlegg
Det er ikke noe som tyder på at menn har mer psykiske vansker enn kvinner, men det er mye som tyder på at de ikke får hjelp for det. Det er få spesifikke tilbud, mye nedvurdering og tildels latterliggjøring i kulturen, og menn velger for sjelden å oppsøke hjelp. Det er jo ikke så vanskelig å se at det ene lett kan føre til det andre her.
Vis hele sitatet...
Da burde selvmordsraten til menn ha sunket etter hvert som samfunnet fikk mer likestilte kjønnsroller. Den har økt kraftig. Det gjør at jeg tviler på at den forklaringen har den betydningen du gir den selv om det sikkert finnes en viss positiv effekt av bedre psykisk helsetilbud rettet mot menn og endrete kjønnsroller.

Sitat av *pi Vis innlegg
Om denne setningen, mener du vi skal konkludere med at kvinner burde bli i forhold de mistrives i for å skåne mannen, og at de er skyld i et eventuelt selvmord om de går fra ham? Synes du det er et rimelig krav å legge på et menneske?
Vis hele sitatet...
Synes generelt det burde bli sterkere sosiale sanksjoner mot skillsmisser og promiskuitet, men at det burde være mulighet for å bryte ut av skadelige eller kjipe relasjoner. Det jeg vil fram til er at det er en avveining der total hedonisme ikke nødvendigvis er det beste. Moderat seksualmoral kan være bedre enn nesten ingen seksualmoral selv om mye seksualmoral er kjipt.