Tråd: LSD vs. sopp
View Single Post
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Kanskje det er en treningssak? Jeg opplevde i trippekarrieren min at etterhvert som jeg ble akklimatisert med tilstanden, så endret opplevelsen seg fra å være usentrert, rotete, forvirrende, til å bli glassklar, uten hallusinasjoner, ren salig buddha-lignende glede og ro, en slags fortsettende tilstand av total tilfredshet, alle regninger betalt, alle bursdagskort sendt ut, alle arbeidsoppgaver gjort, verden har tross alt en mening, bare sitt ned og vent, alt er gjort klar for deg osv.

Samtidig med dette så ble de visuelle forandringene i persepsjon mindre og mindre. I stille øyeblikk kunne man føle seg helt upåvirket.
Tankene var ikke en evig strøm av fornemmelser, men et glassklart vann man umerkelig satt i.
Vis hele sitatet...
Motsatt her når det kommer til det visuelle og intensiteten, men enig i at det mentale aspektet har blitt klarere etter akklimatisering. Jeg opplever at det skal mindre til for å hive meg ut av kroppen og inn i "hyperspace", turene har blitt mer nervepirrende og dyptgående, psykedelika prøver å rive min person i stykker hver gang dosen er litt større enn rekreasjonell. Sopp er notorisk på det frontet. Mens budskapene og formål med hver enkelt tur har blitt mer klart/presist definert av selve stoffet.

Den mentale klarheten kan ha noe å gjøre med at jeg sluttet med cannabis også. Eneste gang jeg ikke opplevde noe som helst visuell forandring, men mye headspace var da jeg sluttet med amfetamin på dagen og dro på en soppreise i nedtur. Kanskje fordi hjernen var sliten og manglet en del signalstoffer den dagen. Går du på sentralstimulerende i forbindelse med ADHD, hvis jeg får lov å spørre?