View Single Post
Erling, du er en mann jeg respekterer og bejubler, men akkurat her synes jeg ikke jeg kan gi deg trampeklapp og stående applaus for webdesignet. Standard- og teknikkmessig er den plettfri og ingen kan si den ser direkte "rar" eller "stygg" ut. Videre forstår jeg bruken av logoen og Google-referansene siden dette er en del av forretningsidéen.

Klarer likevel ikke fri meg fra tanken: Den ser litt "billig" ut. Litt leketøy. Kanskje litt barnslig even? Google unngår dette hårfint siden de bruker hvit bakgrunn og lite farger (forskjellige farger, men lite). De oppleves corporate, selv om de bruker samme farger som deg.
Det ser sågar litt lite forsseggjort ut, selv om layouten er vanskelig nok å få til i CSS. Den er enkel uten å være minimalistisk. Et problem.

Et annet interessant aspekt, og det viktigste:
At du velger å speile Google så til de grader ødelegger for det budskapet du sender ut. Ved første øyekast er det nemlig ikke noe budskap!

Det er ikke noen særlig visuell forskjell på adwords-reklamen og på f.eks. menyen.
For å strekke det litt langt så sitter jeg med inntrykk av at hele siden din er en litt fresh adword, og jeg klarer ikke ta innholdet ditt seriøst. Jeg klikket meg ut. Jeg ønsket ikke å "learn more". Det ser for generisk ut. Som en av disse "søkesidene" du finner på parkerte .com-adresser. Dette er grunnen til at dette ikke var noe blivende sted for meg.
Og det til tross for at jeg GJERNE skulle visst mer om hva dere tilbyr, når du forklarer det her. Ville tilogmed betalt for tjenestene deres (helt alvorlig), men jeg forsvant før jeg skjønte at jeg burde være interessert.

I tillegg så ville jeg hørt på Jesper ang. logoen, for det finnes mer subtile måter å få folk til å assosiere til google på i en logo. Ville undersøkt disse litt nøyere.
Sist endret av Loud; 23. oktober 2006 kl. 00:04.