View Single Post
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Okey, søkte faktisk etter en sånn tråd men fant ikke og har lyst å diskutere litt filosofi.


Hva er deres mening/tanker om verden/samfunnet?


Her har dere min: Jeg tror at mennesker er bakterier (høres rart ut,) men tenk på det litt tenk om det er noe mye større der ute som vi er bakterier for? Som at f.eks jorden er et annet skapning/menneske vi lever i, og om han/hun/den dør så dør vi? Kanskje vi er et virus som smitter? Akkurat som korona, jeg er ikke Gud/noe større, jeg vet ikke hvordan eller hvorfor vi mennesker kom så aner ikke. Her er en annen mening/tanke om livet jeg har: Jeg tror på Gud men samtidig ikke, ber til h*n mange ganger mnd , men en tanke som slår meg er at bibelen er menneskeskapt kanskje pga et rykte skapt av mennesker mange år siden, hvordan vet vi om det er løgn eller ikke?


Vil gjerne ha en diskusjon om hva dere tror/tenker dere har fått min mening/tanker om verden/samfunnet, gjerne andre ting så lenge det er innenfor filosofi. Og vil dette skal bli den store filosofi tråden, om folk gidder å dele sine tanker/meninger/ideer da.


Mvh jeg vet ikke.
Vis hele sitatet...
Morsomt, det du beskriver har jeg også tenkt. Var ikke overbevist på at det var sånn det hele var, men mer en sånn rar, merkelig tanke. Kanskje det et sånn det kollektive hasjminnet funker?

Mvh Vet ikke jeg heller