View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Mekkelek Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det er ikke langt å strekke seg å tro at ACTIS har en finger med i spillet. Men jeg kan også strekke meg andre veien og tro journalistene vil dekke saken fra begge sider, ved første øyekast er det vanskelig å si med sikkerhet.

Problemet er jo at artikkelen overdriver rusreformen og gir fritt ord til en tidligere misbruker, klart noe informasjon gir han men det vinkles for å få rusreformen til å se negativ ut. Tror du virkelig foreldre vil droppe saken fordi andre oppmøte med myndighetene er frivillig?
Som om de skulle glemme at de ble oppfordret til å møte helsepersonell, politi etc forrige uke og nå er barnet deres rusfri?

Det ironiske for meg er jo at Trine Funder Amundal som sitter i rusreformutvalger avviser påstandene politiet (som fronter seg selv som øverste myndighet og eksperter på rus til stadighet) og forklarer at det ikke blir endring i praksisen rundt pågripelser.

Det er litt clickbait, og om man ikke leser hele artikkelen så får avholdssiden lagt frem sitt eldgamle syn, slutten tegner jo et litt annet bilde men det oser ikke akkurat god journalistikk.