View Single Post
Sitat av SneakingCarpet Vis innlegg
Det var ett voldsomt svar da
Mye sinne der eller?
Vis hele sitatet...
Sinne? Hvor da? Fakta som motbeviser populære feiloppfatninger er ikke sinne. Det er jo ikke engang opphetet diskurs! Faktisk, mer nøkterne innlegg skal du lete en stund etter. Da er det egentlig ganske drøyt å prøve å avskrive det berget av informasjon du har fått presentert ved å anklage motparten for å være sint.

Sitat av SneakingCarpet Vis innlegg
Jeg har da ikke påstått at økologisk nødvendigvis er bedre.
Men man får i seg mindre sprøytemidler.
Vis hele sitatet...
Og akkurat denne påstanden bestrides siden det også brukes sprøytemidler i økologisk landbruk. Siden de ikke kan bruke glyfosfat må de ty til andre midler, og disse midlene er nesten uunngåelig kjipere. Det er hva jeg har lest ut av denne tråden.

Sitat av SneakingCarpet Vis innlegg

Hormonhermer er ikke ett uttrykk jeg har brukt. Jeg skrev vitterlig "mistenkes for å være hormonforstyrrende" som er en helt annen sak.
Og jeg kasta faktisk på ett " men det er ikke bevist".
Vis hele sitatet...
Jaha, og hvor er indisiene på dette da? For så vidt jeg kan lese foreligger det svært gode grunner til å anta at glyfosfat ikke er hormonforstyrrende. Sikkert ingen grunn til å drikke det for shits and giggles, men av alle stoffer å henge seg opp i..? Hvis man skal være bekymra for såpass subtile effekter at "kanskje kan mistenkes for å påvirke noe, men man vet ikke hva og det er ikke bevist", så bør du styre unna alle plastprodukter, f.eks. De inneholder nemlig myknere og herdere, og det er kjipe stoffgrupper.
Sist endret av Myoxocephalus; 13. januar 2020 kl. 23:05.