View Single Post
Om 4chan eller 8chan blir lagt ned vil de alltids finne seg/lage seg et nytt sted de kan fortsette å shitposte. Jeg har i likhet med TS visst om 4chan en god stund selv, men jeg oppfatter ikke alltid at alle shitposter der inne med en ironisk vinkel. Altrightere pleier jo å si at de jo tross alt bare kødder hver gang de blir konfrontert, litt fordi de ønsker å gjøre resten numne til overnevnte shitposting, noe de har klart etter min mening. Men at steder som the chans er internets søppelfylling hersker det likevel ingen tvil om, og hva ytringsfrihet angår er den ikke under angrep fordi Alex Jones osv blir deplatformed eller at hatretorikk blir fjernet. Nå er det så klart mange skyggesider og potensielle bommerter som kan oppstå ved foreksempel Facebooks algoritmer for å fjerne ting men de står helt fritt til å gjøre hva de vil med sine brukere da de er et privat selskap. Internets velsignelse og forbannelse er at all info er tilgjengelig ved et tastetrykk, både fakta og konspirasjonsteoriene og den siste tida har vi sett at spredningen av fake news i verste fall er blitt et demokratisk problem.