View Single Post
(Flytt gjerne viss dette er feil sted)

Kom i en politisak og politiet tok min Iphone x. Jeg nekta å oppgi kode så de spurte meg maange ganger. I arresten kom de å prøvde å bruke faceID men det var heldigvis ikke aktivert. 1 Uke senere blir jeg tatt av politiet igjen mens jeg har lånt en gammel iphone SE av en venn. Hadde ikke kode på mobilen så da kom politiet inn på snapchat, instagram, og alle bildene mine pga icloud. Tror ikke det er noe av vesentlig interesse uansett, men av ulike grunner gir jeg ikke politiet tilgang til mobil med vilje. Uansett, da de tok den mobilen fikk jeg raskt beskjed at jeg kunne få igjen den første mobilen de tok. Skulle få den på døra men de kom aldri. Ringte til dem hver dag i 6 virkedager der de ikke visste hvor mobilen var, og at de skulle ringe opp samme dag. Fikk den til slutt heldigvis og den var da tom for strøm. Da jeg lada den og skrudde på, så var den deaktivert i 50 minutter til. Venta på det gikk ut og jeg låste opp mobilen med koden min. Alt var slik det så ut da jeg leverte den.
Så kjørte jeg innom hjemmet mitt og ut igjen slik at mobilen fikk svakt internett wifi i kort tid. Dato og klokkeslett endra seg ikke. MEN etter den fikk internett litt så fungerer ikke koden min lenger. Og i tilegg kan jeg skrive feil kode uendelig mange ganger nå uten at den blir deaktivert.

Hva har de gjort? Regner med det er en måte de kan bruteforce på. Har de kopiert mobilen min til en annen mobil og jobba på den? Fordi de har jo ikke jobba noe på mobilen min, siden den ble sånn akkurat nå. Eller hadde de bare akkurat fått innstalert "viruset" og så fikk de tilgang via en annen mobil og glemte den første av? Trodde ikke det gikk an å innstalere ting på iphone uten å ha kode osv.