View Single Post
Sitat av Nortroll Vis innlegg
Tja, er vel delte meninger om det, har lest her på forumet noen som sammenligner Norspan med en paralgin, og selv sett opiatnaive sette på et plaster for smerte og bli langt fra ruset av det, dog det funker på smerte, og for meg som går på Oxycontin+Oxynorm med Lyrica som booster daglig så har jeg en rotasjon innom plaster i ny og ne for å unngå økning i doseringene grunnet toleranse bygging.
Nå tok jeg aldri steget inn i heroinens klør, jeg var borti det som ung, røykte og sniffet litt av det, men det ble liksom ikke noe mer ut av det. Så kanskje jeg var heldig der, selv om livet plasserte meg i smertehelvete i et senere kapittel...
Vis hele sitatet...
Dette handler ikke om delte meninger, det handler om rein kjemi og hvordan buprenorphine fungerer i hjernen din, det kalles ikke substitusjons medisin for ingenting. Og at folk kan sette på et plaster når de faktisk HAR smerter og ikke føle en nevneverdig rus er ikke rart i det hele tatt. Smertepasienter med sterke smerter sier også at de ikke opplever å blir ruset av rein morfin.