Tråd: kadafi zaman
View Single Post
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det er lov, akkurat som det er lov å stille spørsmål ved ditt resonnement. =)

Jeg tipper han hadde beskrevet Utøya som et helvete også, hvis noen hadde intervjuet han om hans personlige opplevelser med den saken. Allikevel var han nok ikke like redd eller utsatt for fysiske smerter i den situasjonen, så det blir jo noe helt annet. Selv om vi har empati, så er det ikke like intenst å oppleve lidelser gjennom andre. Må huske på at han har uttalt seg som intervjuobjekt her, ikke reporter. Det er tross alt forskjell på å være journalist og offer under en krisesituasjon.
Vis hele sitatet...
Sitat av Xasma Vis innlegg
Hva er Utøya i forhold til 10 år ved Guantanamo? Hva er 10 år ved Guantanamo i forhold til 5 år i Auschwitz? Vi kan kontinuerlig finne verre situasjoner om poenget er å nekte folk å bruke "helvete" om egne erfaringer. Å sitte i uvissthet mens folk rundt deg blir torturert og du ikke vet om du er neste, kanskje han til og med ble torturert - skal vi virkelig nekte noen å kalle det "helvete"? Tortur er ganske vanlig i pakistanske fengsler, og jeg kan tenke meg at å høre på andre få utført det som er beskrevet under... Fint kan gjøre at du tar rennafart og driter i hva andre mener om ditt ordforråd og bruker enkle ord som "helvete" eller "verste jeg har opplevd". Det er en beskrivelse av et traume ikke en fuckings skildringskonkurranse.



[url="https://www.theguardian.com/commentisfree/libertycentral/2010/oct/08/pakistan-torture-prison"]The Guardian[/URL


Amnesty om tortur og situasjonen rundt valget
Vis hele sitatet...
Det er ingen som nekter han noe som helst. men når man er en offentlig person, og i tillegg en journalist, så har man lov å diskutere hans valg av ord og språk.

Dette er et debattforum, da har man lov å diskutere ulike saker, som denne. Jeg har også lov til å poste et innlegg som handler om tema :-)

Hva mener du egentlig med din post, at jeg ikke skal poste innlegg med min mening? At min mening er feil? Eller at jeg har gjort noe galt her?