View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av *pi Vis innlegg
Usikker på om jeg hadde turt det på egenhånd, altså. Hva har du prøvd fra før? Får du (ordentlig) terapi?

Vet du at du har fortrengte minner, eller bare lurer du på om du har det? Jeg kan jo ikke si hvordan det er for deg, men jeg tror ofte det ikke dreier seg så mye om underbevisste minner, men mer parallelle bevisstheter eller hva jeg skal si. Minnene er tilgjengelig for bevisstheten, men i ulike "modus", så hele minnet er ikke tilgjengelig samtidig. Du kan for eksempel ha tilgang på en episode på et tidspunkt, og det emosjonelle minnet på et annet tidspunkt, men ikke sammen. Det gjør det veldig vanskelig å ta innover seg hva som faktisk har skjedd, og gi mening til det.

Godt mulig psykedelika kan ha effekt, men jeg tror dette er ting det er best å ha profesjonell hjelp til.


Dette høres ut som det jeg prøvde å beskrive, der et emosjonelt minne blir tilgjengelig, men uten noe kontekst. Det trenger ikke bety at du ikke husker episoden, men minnet er ikke lagret integrert, så det henger liksom ikke sammen i hodet.
Vis hele sitatet...

Jeg vet at det handler om undertrykte følelser som ikke er bearbeidet og ligger latent en plass i hodet.

Jeg er ikke redd for å konfrontere disse minnene. Det er lite jeg er redd for. Jeg er ikke en gagn redd for døden.

Vært under behandlig både av psykiatere, psykologer, psyk. sykepleiere osv osv. Men det er noe grovt jeg mistenkter har skjedd på et tidligere stadie i livet uten at jeg kan huske hva det er.

Er som sagt lite jeg frykter. Om jeg skulle få en badtrip så vil jeg håndtere det ganske sikkert.

Lurer litt på om noen har prøvs lsd, vært deppa og i ettertid fått henter frem vikrige ting som har vært en vesentlig del av deres personlige utvikling?

Beklager for skrivefeil igjen.