View Single Post
Vel jeg bruker ikke hasj for å dempe eller døyve noe som helst. Og jeg har samme respekt for det som jeg har for slemmere psykedelika, selv om cannabisen som oftest er veldig snill, kanskje den er for snill.

Hadde bare paranoia de første gangene jeg røykte, til jeg fant ut mekanismen som fører til det. I mitt tilfelle var det kombinasjonen av hvor fort en skifter perspektiver på hasj, fra en tanke til en helt annen, eller til et helt annet perspektiv på den tanken du hadde. Og hvis en da har en liten negativ tanke, f.eks. at du hører naboen utfor når du står og bobler i bongen, så kan dette raske perspektivskiftet fort ta deg inn i en paranoid tilstand, ved at flere og flere tanker og perspektiver bygger seg opp og blir mer og mer innviklede og kompliserte. Men etterhvert som jeg lærte rusen å kjenne, så utviklet jeg immunitet mot det, på samme måte som jeg har utviklet immunitet mot damer.

De første gangene var jeg forresten så urutinert i å kontrollere tankene og følelsene på rusen at hvis jeg bare var litt stresset eller noe, så ville jeg bare falle rett ned i en helvetes ekkel tilstand.
Sist endret av Hans Høyhet; 6. februar 2020 kl. 23:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.