Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Yes!!! Godt å lese om folk som får en interesse for den vakre planten..
Hvis det er din første avling, vent med scrog. Hvorfor? Da får du en anledning til å bli kjent med det å så et frø, så pleie og yte MAKS omsorg for "den lille" som kommer opp av jorda. Og i tillegg så er det bagseeds, noe som kan resultere i ( i verste fall ) 7 hannplanter, eller 5 hannplanter og 2 hunnplanter. Noe som er maks kjipern dude..

Så derfor bruk de frøene du nå har til å få en feeling for det å dyrke. Kanskje er du maks heldig og får 7 keepers, det vil si 7 planter som du ønsker å holde i live så lenge som mulig, og alle er deilige damer Og så kan du ved din neste avling ( tro meg, blir vanskelig å la være etter den første )da leite spesifikt etter frøvarianter som er best tilpasset det du ønsker å få ut av avlingen din. Det være seg yield, smak, ulike sammensetninger av kjemikaliene som vi alle liker ( THC, CDB og CBD ) eller lengden det tar før den er blomstret ferdig.

Forskjellen mellom S.O.G og S.C.R.O.G er vel det at ved sog så er det mange småe planter som settes tett i tett. De plantene har og karakteristika som veldig få side greiner, fort ferdige med mer. Hvorfor, da kan man fokusere lyset på å få til en feit Topp Bud(mariujana)på toppen. Og minimalt med lys på sidegreinene, eller under toppen på alla plantene. Ligger jo i navnet Sea of Green ikke sant..

Scrog går ut på og ha netting over plantene eller dyrkeområdet ditt. Slik at man da har plantene i vegitasjons tid på en ca 2-3 måneder, mens man hele tiden passer på og dytte toppene ned og under nettingen. Slik at det blir Jævlig mange gode topper som blir til en topp bud på en plante:P. PÅ den måten har man kicka opp yielden en god del.

Men kjører man ikke modular scrog så kan det bli litt tricky med å fange opp det overflødige vannet siden toppene vokser fast i nettingen og man liksom må løfte og flytte på potene. Men setter du 4 pinner i jorda, eller får dem fastlåst til potta og så legger på plass nettingen mellom der. Da blir det litt lettere...

wow, mange ord nå så seint på kvelden vist:P..
Peace out, gone blazeing..
Vis hele sitatet...
ja men kan vel risikere og få hermafrediter? er vel mest sansynelig det jeg får siden jeg har tatt frø ifra weed som er handlet? men jeg venter i spenning 2 frø hadde spiret idag så var bare og slenge de rett i jorda men vis jeg oppdager en han plante hvordan fjerner jeg den eventuelt? har tenkt og så 3 frø i vær potte...