Tråd: Gi opp neser?
View Single Post
Hei, jeg har ødelagt mye i livet mitt de siste årene på grunn av helgemorro som har sklidd ut. Jeg har rett og slett ikke greid å slutte helt og dette var en seig lekse å våkne mentalt til en dag uten kjæresteforholdet som jeg har pleid i årevis, med flere dårlige venner enn gode, og ingen fast jobb. Det er en sneaky avhengighet som nesten har tatt livet mitt for så å late som ingenting har skjedd. Er i en alder hvor de fleste jeg hadde i livet mitt er gift og har barn og dette er det jeg har drevet med. Ikke at det er en målestokk for suksess nødvendigvis, men det er det for meg da det var alt jeg drømte om når jeg ikke var ute og levde livet etter vindretningen som en narkohund med et rusproblem.

Det er fortsatt vanskelig å omsette denne lærepengen mentalt, jeg hadde så mye på stell og var strake veien mot en riktig god lønn og samboerskap med barn og hund i sikte. De lissene var det jeg valgte over det og det ER helt sinnssykt å tenke på. Stakkars jente som lå og drømte om fremtiden med meg. Det er ingen psykolog i verden som kan fikse dette, det må starte med oss. Jeg trodde kjærlighet, psykolog og støtte skulle hjelpe meg, men gang på gang ble det samme valget tatt, så hva må endres? Jeg må gjøre det for meg og nå har jeg ingen andre enn meg selv og kanskje det er det som skal til.

Hvis du er som meg så er du jævlig god til å holde en fasade hvor løgnene om pengebruk og rus ligger klare. Har du noen i livet ditt du skjuler dette for så kan det være en idé å si til de at du sliter før det går enda lenger. Nå ble det mye tekst og veldig sent her, men ligger søvnløs pga alt førnevnte. Håper dette kan motivere til å slutte. Det er ikke bare "en bag eller tre", det er et svik mot oss selv.