View Single Post
Sitat av Mokkasinen Vis innlegg
jeg var selv overvektig i 20 åra. Låg på 120 kilo, det skyltes hverken sykdom, genetikk eller medisiner, jeg var rett og slett inaktiv og spiste feil. ( er ett mirakel at jeg ikke fikk diabetes )
Jeg skjerpet meg, begynte å trene og på 3-4 måneder klarte jeg å komme med ned til 90 kilo og trent. Jeg hadde 9000< unnskyldninger på hvorfor jeg var som jeg var.

Jeg har ingen beef med fyldige folk, eller ekstremt tynne folk, folk er som de er. JA det har tydeligvis blitt sosialt akseptert å " mobbe" tynne folk i dag. Jeg forstår at mye av det som blir sagt er for å normalisere større størrelser, og det er bra, Men mye blir sagt på bekostning av enten menns smak i kvinner (De MÅ like kvinner med kurver ellers er de ikke ekte menn) Eller så er det bare amatører av noen mannfolk som liker " tynne streker av noen kvinner"
og for ikke å snakke om den klassiske " bare kvinner med kurver er ekte kvinner"
(og i frykt for å høres diskriminerende ut. De eneste personene jeg har sett poste slike ting er.... ja nettopp. Kvinner med "kurver". )

Vi har alle vår egen personlige preferanse på hvordan vi liker kvinner ( eller menn ) noen liker hverandre muskuløse, noen liker hverandre tynne, og noen liker hverandre med kurver. Hadde vi sagt at en ting er ( ja det er forreste også helt normalt desverre å mobbe jenter som har større muskler enn mannfolk. Å si hvor heslig og stygt det er om noen er så dumme og legge resultatet sitt som de har slitt og blødd for i årevis ut på nettet )

Overvektighet er en folkesykdom, men det er en million grunner til at folk er det, så ingen har rett til å anta noe om andre.
Og det er forskjell på å være " feit" og å ha litt kjærlighetshåndtak.
Noen er ikke nødvendigvis feite, men de ekstra hundre grammene legger seg på plasser som synes bedre.

Menneskekroppen finnes det ingen standard på, men ta vare på den til ditt beste befinnende. den er det kostligste du har.
Vis hele sitatet...
Fantastisk helt sant det du skriver, har kun med intak av mat og gjøre. "Du hadde 9000 unnskyldninger"
Sånn føler jeg det er med veldig mange som er overvektig, de skylder på alt annet enn seg selv.

Fedme kan sammenlignes med en balong med et hull i på en vankran, har du for mye vann inn vil balongen fylle seg ut å bli stor uansett. Har du moderat mengde vann inn så forblir balongen passe fyldig.
Sånn er det også med kroppen vår når det gjelder kcal.