View Single Post
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
269
Sitat av Don Vis innlegg
når jeg er ute (ikke ute på byen, bare generelt ute av huset), så opplever jeg noen ganger at en blikker meg eller stirrer stygt på meg og jeg prøver å ignorere det, men innvendig blir jeg ekstremt provosert/irritert. har vurdert å slå til personen eller sparke han ned bakfra etter han passerer meg, deretter denge løs. spesielt om det ser ut som en jeg kunne banket opp

spørsmålet mitt er om dette er en dum grunn å starte slåsskamp over eller er det riktig avgjørelse? jeg vet ikke hvor tålmodig jeg kan være lenger når det kommer til disse jævlene som ikke slutter å stirre
Vis hele sitatet...
For å svare deg kort og greit på spørsmålet ditt: Ja! Det er en forkastelig ide, og bortimot den verste avgjørelsen du kan gjøre.

Det du kjenner på er følelsene dine. Hvilke skal jeg ikke spekulere i, men det som skjer er at følelsene dine blir aktivert, som igjen aktiverer kroppen/hjernen. Å handle ut ifra følelser er stort sett ikke bra, med mindre du må kjenne på følelsene for ei dame osv. for å så å ta en avgjørelse med hjernen

Det beste rådet jeg kan gi deg eg å forklare problemet så enkelt som muligt for fastlege, og ta imot tilbud om henvisning til psykolog/psykriater. Da kan du begynne å arbeide med følelsene dine, og etterhvert kjenne igjen hver enkelt av dem, om det så bare er å få satt ord på de.

Det du kjenner på er nok mer vanlig en folk liker å tro, og desverre er det ingen "quick-fix" som er permanent, på problemet. Har selv jobbet med dette spindelvevet av ord, tanker og følelser i over 4 år. Det virket håpløst og meningsløst over lang, lang tid, men etterhvert gir det mer mening og det vil bli en naturlig greie.

Ingen fortjener blind vold, og de aller fleste mennesker fortjener ikke vold heller. Er mange ord som er blitt slengt min vei og har etterlatt seg dyre tannlegeregninger, en samvittighet som er vanskelig å leve med og ikke minst, når en blir eldre, og må se all volden å elendigheten i retrospekt.

Liker å tenke at ett ord kan gjøre mye med en person, men det er kun jeg som kan la det gjøre meg noe. Det er det samme med ett blikk. Kanskje personen likte deg ? Kanskje personen så på dama som gikk bak deg ?

Eneste tiden utøving av vold er det "riktige" å gjøre, er om du blir utsatt for vold å må forsvare deg selv eller noen som ikke er i stand til selvforsvar, og da er det snakk om vold i moderat mengde, ikke dreping eller knusing.

Lykke til, håper du får/ønsker hjelp til å takle det på innsiden!