View Single Post
Sitat av voktern Vis innlegg
Joe Rogan er ikke bare en vanlig fyr, som har helt vanlige samtaler med interessante vitenskapsfolk. Han har klare egeninteresser og jobber hardt for å tilbakevise faktisk vitenskap i covid-debatten, mens han sitter helt taus mens konspibullshit spres av folk han selv ser opp til. Det er ikke så veldig vanskelig å gjennomskue. Om dere faktisk er interessert, anbefaler jeg dere å høre disse to episodene av Decoding the Gurus med Matthew Browne og Chris Kavanagh.

https://decoding-the-gurus.captivate...an-average-joe
https://decoding-the-gurus.captivate...orry-not-sorry
Vis hele sitatet...
Du får det til å høres ut som at han har en agenda, er det det du mener? Eller mener du at han bare er en person med en stor platform som har feil meninger?

Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Jeg mener at en bør ha en del kunnskap innen emnet, før en liksom skal stille «kritiske spørsmål». Uten den bakgrunnskunnskapen forblir det meste idiotisk oppgulp, som egentlig er kun støy..
Vis hele sitatet...
Men altså, her inne på forumet så diskuterer jo samtlige av oss uten å vite den ultimate sannheten i forhold til det vi diskuterer. Mesteparten av alt her inne er jo også "støy" dersom man setter listen der du setter den. Mesteparten av all offentlig diskusjon blandt "vanlige" mennesker har det samme problemet. Tror du at det å sensurere alt som ikke er konsensus vitenskapsfilosofi vil være en god løsning?

Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Det kan være. Men hva med å lytte til kritikken de får fra eksperter på området?
Vis hele sitatet...
Han har jo lyttet til kritikken? I denne beklagelsesvideoen så anerkjenner han hva han har gjort feil, og sier hva han skal forbedre seg på.

Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Men hva mener du en skal gjøre, hvis en like innflytelsesrik person påstår at jordkloden er terningformet?
Hvis dette får drive på, så får vi en hærskare som mener at jorden er terningformet. Blir jorden mere terningformet av den grunn?..
Dessverre forblir jorkloden så og si kulerund, og det vil den forbli om vi mener det ene eller det andre.
Vis hele sitatet...
Dersom man mener at jordkloden er terningformet, så mener jeg at man absolutt burde la denne ytringen sole seg i offentligheten. Det har langt sterkere effekt å avkle idioti i offentligheten, enn ved å sensurere det bort - sistnevnte vil kun forsterke troen konspirasjonsteoretikere har på at de har rett.

Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Men noe av det han Joe Rogan, en del antivaxxere og en del andre kommer med er like ille som eksemplet mitt over.
Joe Rogan hadde med Neil Degrasse Tyson i ett av sine episoder, der ble han faktisk irettesatt minst én gang, altså at han bedrev å prøvde å spre falsk informasjon. Etter jeg så denne episoden, så har jeg blokkert Joe, fra YouTube-feeden min, og jeg anbefaler alle andre å gjøre det. Han er ikke en mere troverdig kilde enn Donnald Duck! Heller mindre!..
Det kan glimte til med en del sannheter en gang i blandt, som er utblandet med en god del okseskit.
Vis hele sitatet...
Joe Rogan har blitt irettesatt mange ganger, og har innrømmet feil mange ganger - det er akkurat dette som gjør han populær, fordi han fremstår som autentisk. Jeg har hørt mange episoder med JRE, og jeg har ingen grunn til å tro at han opererer under noe annet enn gode intensjoner. Jeg har heller ingen grunn til å tro at han er uærlig.

Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Dropp og følg han, så blir Joe mer og mer borte. Det er det han fortjener at vi vender han ryggen.
Vis hele sitatet...
Fortjener? Er du virkelig så overbevist om at han har en ondsinnet agenda? Jeg har aldri sett noen som kjenner han personlig kritisere eller anklage han for å være annet enn ærlig og godhjertet, i motsetning så har jeg sett mange som støtter og forsvarer han.