View Single Post
Her måtte jeg bare logge inn for å svare!

Kan jeg foreslå "å snakke med sjefen"?? Du vet at du kan snakke til noen, og si noen imot?
Er enig med par karer over her over at det høres ut som det er litt sutring fordi mamma og pappa ikke kan snakke for deg?
Er dette en av dine første jobber? Dette er livet, det blir bare verre og verre for deg jo mer du blir konfliktsky.

Når det gjelder vakter og arbeidsmengde, så er det følgende. Er du ringehjelp/ekstrahjelp, har du lov til å si JA og NEI til vakter. Du skal bli spurt om vakter, utover det som er avtalt på forhånd for vaktliste.

Når det gjelder det å bli igjen ekstra for jobb, kan arbeidsgiver kreve dette dersom det er nødvendig. Med andre ord er det ikke nødvendig og kritisk å bli igjen ekstra timer for å fylle på hyller/varer, brette klær eller whatever sånt. Det er mer nødvendig å bli igjen dersom du leier ut utstyr ute, og det må ryddes inn igjen for å ikke bli stjålet fkes. Alt som er nødvendig og kritisk må utføres. Men vanlig piss, nei. Da må arbeidsgiver ansette flere folk for å jobbe på skiftet, hvis det er helt krise. Dere er ikke pliktet til å jobbe dere ihjel om dere er 3-4stk, og at dette går utover deres hverdag etc. Arbeidsgiver vil ikke skjønne hvor mye jobb det er kontra hvor lite folk, før det ikke meddeles nok til arbeidsgiver.

Og arbeidstilsynet vil ikke gjøre en dritt her etter et besøk. Skal du kunne ha en sak mot denne personen, må du samle bevis over flere måneder, loggføre alt, og på en nøytral måte også. Om du jobber et sted i 2 uker, og dette kanskje er din første eller andre jobb og du griner, så sorry ass, ingenting skjer. Høres kanskje ut som om du ikke vil jobbe her? Om du ikke vil jobb, så trenger du ikke. Dra på NAV, og jeg betaler for at du sitter hjemme. Har jobbet i et haugevis av år, har møtt på en haug med kollegaer, og dette innlegget høres ut som en av de sløve folka på jobb, sorry ass. Bare i år har jeg hatt en periode med 3 jobber over 5 måneder, hvor jeg jobbet 280 timer hver måned i et halvt år. Den som vil jobbe, klager ikke, den som ikke vil jobbe, klager som dette. Er du tilfeldigvis jente? Helt nøytralt spørsmål egentlig.

Hadde satt pris på om du kan bruke litt tid til å svare på noen av spørsmålene mine, da jeg tok meg tid til å lese innlegget ditt, og svare på ditt.