View Single Post
Butikkjeder er dessverre kjent for å kjøre litt cowboy-stil, med mye som havner i gråsonen. En gjenganger fra en større kjede jeg jobba for var å ansette folk med akkurat så mange timer per skift at de ikke har rett på pause. Av en eller annen merkelig grunn gjelder dette ofte kjedene som ikke ønsker at de ansatte skal organiseres (og en muntlig advarsel om å ikke organisere meg var noe av det første jeg fikk fra sjefen første dag på jobb).

Du kan sikkert melde inn et anonymt varsel til Arbeidstilysent, men jeg tror uansett ikke noe vil endre seg i løpet av din tid der under julen. Regner ikke med det bare er å slutte heller, men det er det beste forslaget jeg har. Jeg vet godt hvor slitsomt det er å jobbe med slike sjefer. Jeg har selv blitt oppringt av en oppgitt sjef som ikke skjønte hvorfor jeg hadde gått hjem når skiftet mitt var over. Man opplever mye slikt med disse butikkjede-sjefene, som får ganske frie tøyler når kulturen er at ansatte ikke skal være organisert. Det fører ikke til en veldig givende arbeidsplass etter min erfaring, og butikken du jobber i høres enda verre ut.