View Single Post
Sitat av Absurd Vis innlegg
Nå begynte jeg å tenkte på hvordan man måler hvor farlig et rusmiddel er. Gjør man det i dødsfall? pris? helseplager? etc etc.
Etter litt omtanke så sitter jeg igjen med tanken om at det faktisk er veldig subjektivt. Alkohol kan være døden for meg, men jeg kan takle heroin. Samtidig som det kan være det motsatte for deg. Så det blir litt derfor det er så viktig å ha åpenhet og forståelse rundt rus, når det oppleves så forskjellig fra person til person hva som er avhengig og hva som er skadelig.

Selv så tror jeg bare at jeg er for feig til å prøve det, vet selv at jeg ikke har kontroll og en veldig avhengighetspersonlighet og flere jeg kjenner døde når jeg var i ung alder. kjenner heller ikke til en spesifikk grunn til at folk har startet.
Vis hele sitatet...
Etter tilbakemeldingene jeg har fått fra brukere på forumet har jeg endret litt syn på det. Jeg har alltid sett på heroin som djevelens verk og jeg var lukket for ideen med at det kan brukes forsvarlig. Kanskje jeg tok feil. Kanskje det faktisk er subjektivt og det avhenger fra person til person men statistikkene taler fortsatt for seg selv.
9/10 drikker forsvarlig, 1/10 bruker heroin forsvarlig. Ikke bare farlighetsgrad som avgjør her, begge er helseskadelig men heroin er så til de grader mer avhengighetsskapende.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
"Det er ulovlig stortsett over hele verden og det med god grunn."

Den gode grunnen vil jeg gjerne at du utdyper Gnarve.
De stedene hvor heroin er "lovlig" feks: sprøyterom og heroinassistert behandling(Sveits) så ser man ingen overdoser.
Vis hele sitatet...
Se for deg følgende scenario: I en alternativ verden hvor alkohol ikke eksisterer og heroin er lovlig og bruker det som erstatning for lørdagsfylle. Hvordan tror du dette ville utspilt seg? En haug med zombier på pub..
Trenger jeg virkelig å gå i detaljer på hvorfor dette er en JÆVLIG dårlig ide?
Sist endret av Gnarve; 15. november 2021 kl. 23:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.