View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Gnarve Vis innlegg
Det ligger i at alkohol har eksistert siden tidenes morgen. Det har blitt brukt og misbrukt siden før vikingtiden og det kan konsumeres av de fleste uten å forårsake videre skade.
Vis hele sitatet...
Ta i betrakning at heroin er veldig stigmatisert og de som tyr til dette har kanskje oftere enn med alkohol omtrentlig et mål om å styre livet sitt i dass. Forøvrig så har opium har blitt konsumert lenge før vikingtiden det også.


Sitat av Gnarve Vis innlegg
Det samme kan ikke sies om heroin, har du slengt deg på bølgen er det over og ut.
Vis hele sitatet...
Hvis du hadde fulgt med på navn i tråden så hadde du sett at jeg har eksperimentert rimelig drøyt med heroin i fortiden uten at det ble over og ut som du sier.

Det er også slik at svært mange får heroin eller tilsvarende medikamenter på sykehus uten å bli avhengige.

Med alt dette lagt til side, så er det jo en ganske meningsløs debatt - såklart er heroin og alkohol avhengighetsskapende, og jeg tror også at heroin er mer avhengighetsskapende enn alkohol.

Problemet ved å vinkle det slik er at du ikke egentlig svarer på spørsmålet mitt - essensen er det samme, selv om du pirker på at heroin er mer avhengighetsskapende, så er begge to svært skadelige og destruktive rusmidler og prinsippet bak avhold bør demed gjelde begge to.