View Single Post
Sitat av Abishgal Vis innlegg
Hei

Så... egentlig ganske straight forward. Fikk min første og eneste dom i livet. Trusler som kan egnes til å framkalle frykt eller noe. Selv om jeg ikke truet noen spesifikk person ble jeg fengslet (1MND), etterforsket og dømt pga. grovheten i tekst meldingene.

I ettertid ble jeg påvist 2 sinnslidelser som jeg har fått diagnose på. Muligens flere. En av de innebærer en god distanse inn på autisme-spektrumet.

Jeg har hele tiden vært forvirret og oppgitt over situasjonen. Fordi at jeg var i en midlertidig mental ubalanse og kjente meg ikke igjen i meldingene jeg skrev. Men dette er vel typisk case of noe som har blitt misbrukt så mye at ingen tror på deg selv om det er sant.

Lurer rett å slett på om man i slike tilfeller kan klage på eller muligens få annulert en dom? Jeg var helt ute den dagen og full av sinne og sorg. Hadde aldri trodd de meldingene kom noensinne til å få noen konsekvenser. Prøvde å forklare til politiet men følte nesten de så på meg som Hannibal Lector der jeg satt.
Vis hele sitatet...
Hva slags 2 sinnslidelser er det du har fått? Og er det autisme du regner som en sinnslidelse?

Det andre jeg stusser over er at du sier du ikke husker det du har gjort dagen etter, har du drukket alkohol eller ruset deg disse gangene? Er vel ikke vanlig å glemme ting når man er psykotisk, tror jeg