Tråd: Pride/FRI
View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg har også lurt mye på de sterke følelsene rundt det, og særlig aggresjonen.

Altså, det er forståelig at man ikke skjønner det, synes det er tullete og komisk, eller at man tenker det er en sykdom. Jeg er uenig, men jeg klarer å se tankerekkene som fører dit. Men at man blir så voldsomt opprørt? Man føler jo ikke sånn overfor andre syke eller rare folk. Det tyder på at det er ettellerannet som stikker dypere i deres egen identitet, og på et vis rokker ved fundamentet deres. Ikke nødvendigvis klisjeen om den homofobe som egentlig fortrenger sin egen homofili (selv om det nok skjer). Men ett eller annet om kjønnsroller, at man føler man tradisjonelt hadde en slags trygg posisjon, som glipper nå når det ikke er normer som regulerer det. Man ser jo mye av samme aggresjon hos incels, det der at den moderne utviklingen har fratatt dem en slags rett. Å være trans må jo være det ultimate uttrykket for at ingen regler gjelder lengre. Det virker som det skremmer livet av enkelte.

OK, det var dagens midnattspsykologisering. Jeg her egentlig ikke så sterke meninger om hva sosialt kjønn er, om det er noe i det hele tatt, om det burde være noe i

Du hadde just tenkt til å nevne det ved neste korsvei, at jeg tror forestillingen til enkelte om at "en mann er sånn" "en dame er sånn", og når de reglene brytes så blir'e så voldsomt mye unødvendig gnål, som en altfor full fyr på fest som roper "spell no Creadence a", selvom de er spilt 10 ganger den kvelden. en ideell verden. Det jeg ser, er folk som har det jævlig, fordi kjønnsrollene, forventningene og kulturen det det er, og fordi folk møter dem med avsky, latterliggjøring og aggresjon når de prøver å finne seg til rette. Derfor går jeg i pridetog.
Vis hele sitatet...


Nettopp! Når det kommer til tradisjonelle homofobe så blir jo den stereotypiske greia der bekrefta gang på gang på gang, fra katolske prester i meth-orgier med gutteprostituerte til overgrep av små gutter til den flotte radiodokumentaren du og jeg diskuterte her tidligere i år. Hans Reite, han antipridepresten som selvfølgelig innrømte at han en gang ble med en fyr på nach og ble kurtisert. Han var Hvist en real partyløve på den tida, men da ble han kristen og gjorde hva han kunne for å fornekte at han i teorien kanskje kunne ha likt det, den tanken klarte han ikke face. Han var serdeles dårlig til å skjule at han kanskje var bittelitt gira. Han som lagde den var forøvrig radiolærerentil en kompis, skal Hvist være en fin fyr! De hadde jo så fin dymanikk og, de to, men nå blir'e mye digresjoner igjen!

Edit: beklager litt rotete sitering.
Sist endret av equimanthorn; 18. juni 2021 kl. 00:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.