View Single Post
Jeg syns ikke det er unormal sjalusi og kontrollbehov å ikke synes at det er greit at dama skriver og snapper mye med en fyr hun nettopp har møtt.

Dama mi har venner av motsatt kjønn og skriver med dem, noe som er problemfritt for meg.

Derimot ville jeg ikke likt at hun stiftet nye bekjentskaper på fest/biltreff som hun deretter prøver å skjule kontakten med.

Det er umulig for folk her å sitte å si at "dette er en kvinnes rett, og navneendringen er fordi du er sjalu. De kanskje snakker om uskyldige ting" osv osv.

Hva som er sant vet ingen med sikkerhet, og TS fremstår ikke sykelig sjalu i mine øyne.

Men dette handler ikke om at det er en undertrykt kvinne som bare prøver å få seg en venn, i beste fall er dette et eksempel på to personer i et forhold med helt forskjellig forståelse av hva som er greit og ikke.

La oss si TS er litt mer sjalu enn gjennomsnittet, da vet kjæresten det fra før, hvorfor har hun da et behov for å chatte med en ny venn av motsatt kjønn?

Jeg kan bare snakke for meg selv og min nære vennekrets, men ingen av oss som har dame oppretter kontakt med fremmede jenter og skriver med dem på snap.

TS, du må tenke igjennom om du orker dette forholdet i lengden. Dere har helt forskjellige syn på verdier og grenser, og det er sikkert ikke siste gang dere kommer til å ha en konflikt om dette temaet. Og det blir slitsomt for både deg og selvbildet ditt og hele tida analysere deg selv om du bare er en sjalu dårlig person eller om det faktisk er noe som skjer bak ryggen din.