View Single Post
God søndag kveld.

Jeg og madammen satt og drømte oss bort igår, og jeg har lekt litt med tanken siden. Hun hater folk og fe, og all dritten som inngår i å være en del av dette samfunnet de fleste av oss til en viss grad tar del i, nesten like mye som jeg gjør.

Så vi fantaserte og diskuterte litt om hvordan det hadde vært å vende ryggen til storbyens klamme hender. Og heller flytte inn i en hytte ute i skogen eller fjellet, langt vekk fra sosialister og byråkrater. Slippe å stå opp kl 6 om morgenen, for så å stå som sauer for å slippe på busser, hvor du må stå tett opp i folk som har på seg støykanslerende hodetelefoner, på vei til en jobb som er vel så tam og lite spennende som din. Folk som også ser ut av vinduet i kontorlandskapet og ser livet deres går forbi, dag inn og dag ut.

Men heller leve av naturen som de gjorde i gamle dager, til den grad det lar seg gjøre, uten å velge bort all komfort. Plante litt diverse grønnsaker og bær, ha noen høns og potensielt en ku og/eller en geit. Et lite drivhus kanskje. Jakte, plukke sopp (Til ulike formål såklart ,) fiske, etc. Pusle med sine egne prosjekter og sære hobbyer, mens du koker kaffe på vedovnen. Brygge eget øl uten at en streiting kommer og snoker. Slippe å jobbe seg ihjel for å opprettholde et liv man egentlig ikke syntes er så veldig ålreit. Unngå å forholde seg til penger og alt av pikk-pakk man sløser det bort på. Men heller selvforsyne seg selv og de man er glad i.

Noen butikkturer i ny og ne er i praksis uungåelig, men sånn i all hovedsak å leve av det naturlige.

Hva tenker folk? Hvilket fordeler og ulemper vil det medbringe? Vil man bli sprø og deprimert av å ikke forholde seg til noen rutine? Kommer man til å bli skitzo ved å bare se andre mennesker fra tid til annen? Er vi for vandt til gulvvarme og frysepizza til å i det heletatt gidde? Vinteren vil såklart bli krevende. Osv, osv.

Uansett så er en motiverende og befriende tanke iallfall. Gleder meg til å høre hva folk tenker.