View Single Post
1: ja.

2: ja, merkelig nok. Det er egentlig fordi vi mennesker har alltid klart det. Regner med at vi klarer å gjøre det nå også.

3: Alt for lite. Jeg flyr sjeldent, men det er fordi jeg ikke er så glad i å reise. Jeg prøver å spise mindre kjøtt og håper på og få byttet ut dieselbilen med el-bil, Resirkulerer så godt jeg kan og prøver å ikke kjøpe masse smådrit.

4: mye fornektelse og mye missforståelse. Mye av problemet er også at miljøfolk fra "gammelt" av alltid har vørt litt rare eksentriske typer. Det er liksom Bellona-Hauge og Greenpeace. Så er det nok mange miljøfolk som er litt vel oppesen også (f.eks Eivind Tredal på Twitter) som kanskje gjør at folk får det litt opp i halsen. Det hjelper jo også at vi her til lands ikke har kjent det ordentlig på kroppen enda. Ja, det har vært noen ekstremsommere, men flesteparten synes jo det er stas.

5: endre retorikken og snakke så de forstår rett og slett. Snakke med dem ikke til dem.

6: Det er vanskelig å svare på egentlig. Helst nå, men man må jo se det store bilde. Det å bare legge ned norsk oljeindustri i dag, vil få store ringvirkninger på samfunnet generelt. Letingen bør kanskje stoppe nå og heller legge de pengene i utvikling av ny teknologi.

7: om du føler for det så kjør på. Allikvel skal du ikke ha dårlig samvittighet for det. Det er en jobb og spør du meg så er det statens og eierne av oljeselskapens sitt ansvar og bruke kompetansen din til andre ting i den grad du ikke har ressursene til å gjøre det selv.

8: Hvis det er mulig ja, men jeg har ikke noe godt svar på det.

9: gjøre det lettere å være miljøvennlig uten å straffe det å ikke være miljøvennlig.

10: fordi ingen unge skal fortelle meg hva jeg skal gjøre med livet. Og mye det samme som jeg svarte i svar 4

11: Polisen smelter jo, som er kjipt, men ikke noe som kommer til å ta livet av verden. Det som er problemet er at de stedene det allerede er vanekelig å bo og dyrke mat vil bli enda verre. Noe som vil føre til at flere og flere folk må dra på flukt.

12: Dessverre lukker jeg øynene og håper på det beste.