View Single Post
mentalmelt's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Problemet er at det er endå ein app som sender trafikk og bruker batteri. Eg hadde aldri gidda å installere den, fordi sjansen for at den vil verte nytta er mikroskopisk - opp mot at det faktisk tar tid å installere den...
Vis hele sitatet...
Det får jo være din personlige vurdering at du ikke ville brukt den. Jeg ville garantert brukt den. Det er mye annen drit som murrer i bakgrunnen på telefonen min som jeg heller ville droppet.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er større sjans for at eg hadde fått det med meg via facebook, vg, nrk, e.l.
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke hadde hatt appen, så er det klart det er større sjanse. Hadde du hatt den derimot, så kunne for eksempel en alarm gått av i lomma di. Sjansen for at du ville oppdaget det er IMHO større enn at du ville fått med deg noen meldinger på facebook eller en haug med artikler i norske nettaviser.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
- og i ein krisesituasjon hadde eg nok greid å grave fram ein FM-radio. Fordelen med FM-radio er og at det krev lite infrastruktur. Ein person på Ulriken med et bærbart Honda-aggregat og FM-sender kan dekke Bergen. Det kan du ikkje oppnå med mobiltelefoner. Dei krev infrastruktur.
Vis hele sitatet...
Jepp, radio er gull. Men ikke alle bruker radio lenger, og teknologiene utelukker dessuten ikke hverandre.