View Single Post
Sitter her og trykker instenst på nye inlegg, og hver gang kommer det opp en ny" hvordan få adminrettigheter på pcen" "hvordan komme forbi skolenett" osv.
Tenkte at det kom en slik tråd som dette tidligere fra en som har peiling.

Så jeg tenkte for å slutte alle disse trådene så lager jeg en samletråd her.

Ranvik skrev:
den enklest måten er faktisk ta en usb disk, som det er laptop disk i.
rapp ut disken fra laptopen. skru den i usb disken på pc'en din og stapp den i din pc. gå så inn på pc'en
så gå inn på driven, og åpner du opp boot.ini i notepad.
da står det eks:
[boot loader]
timeout=0
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition (1)\WINXP
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINX P="Microsoft Windows XP " /noexecute=optin /fastdetect

så laster du ned pqmagic. så repatisjoner du disken så du får 10gb ledig og lager en ny partisjon.
så mekker du en drive på den.
nå har du 2 måter og gjøre det på.
1. installer windass på nytt på annen pc så flytt bare windass over. (så legger du bare til i boot.ini at du skal boote på " multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINf ree="Microsoft Windows free uten skole dritt "
2. er og kopier inn en gammel win98 boot loade og legge den til i boot.ini (ja det er knot og få det til og funke. så må du gå i dos mode og under xp har du en katalog som hetter /i386 gjør der en fil som hetter winnt.exe (det er xp installer)

den måten vil du få egen boot. uten og ha tilgang til cdrom'en eller andre ting.

NB: rediger : timeout=0 til eks 30 så du får 30sek og velge på
Vis hele sitatet...

Skrevet av phlaxx:
BIOS passord på DELL Latitude maskiner er ikke noe stress, i hvertfall ikke på de modellene jeg har vært borti. Er litt usikker på om dette fungerer på nyere modeller!?! Men alt du trenger er en ekstern diskettstasjon og ett lite program lekket ut fra DELL's supportavdeling. Siden du ikke kan boote fra diskett mens harddisken står i, så skrur du ut harddisk først, og maskinen vil da boote disketten med programmet fra DELL. Deretter skriver man inn nytt serienr på maskinen, trykker enter ett par ganger, og bios passord er vekk. Skru på plass igjen harddisken, boot opp og du vil få tilgang til BIOS, og kan deretter endre oppstartsvalg til å boote ifra CD, etc. Nå kan du boote f.eks knoppix eller backtrack, kopiere SAM fila over på en USB-stick eller lignende, og deretter cracke admin passordet.

Desverre er ikke programmet jeg nevner så enkelt å oppdrive på nettet lenger, men jeg vet det skal finnes èn side i hvertfall hvor det fortsatt ligger. Skal se om jeg klarer å finne den, hvis ikke kan jeg få laget ett image av disketten jeg har brukt.
Vis hele sitatet...
Håper det ikke er noe lov mot å hente quotes fra andre inlegg, har ikke peiling på problemene selv. De som har peiling kan godt legge inn flere metoder eller triks for å løse disse skolepc problemene.