View Single Post
Sitat av Patz Vis innlegg
Om man orker å dra på byen/feste på kvelden, så hadde man vært frisk nok til å møte på jobb tidligere på dagen.

Dette er nok ikke god nok grunn til oppsigelse, om det ikke har vært et gjentagende problem, men det holder til en advarsel.

Dog om den ansatte er ønsket tilbake i 100% stilling, så ville jeg heller tatt en ordentlig prat med vedkommende å funnet ut av årsaken til den eventuelle skulkingen, og heller gitt litt tilsnakk.

En advarsel, som den ansatte kommer til å syntes er urettferdig, vil ikke gagne noen.
Vis hele sitatet...
Du der er ikke jeg siker på. Tenker at om ikke den sykemeldte har vond rygg eller dårlige ben som årsak til sykemelding så er det kanskje helt innafor å danse litt? Og det står vel ikke diagnose på sykemeldingen? Så egentlig vet vel ikke sjefen hva som feiler den ansatte? Tillit bør vel kanskje gå begge veier?

Tror kanskje sjefen bør sjekke litt opp hva som er tillat og om han kan gjøre noe som helst i en slik sak. En skal jo trå litt forsiktig som sjef, det gagner neppe noen om den ansatte føler seg trakassert av sjefen. Om jeg var sjefen ville jeg latt dette passere i stillhet. Om det skulle ble noe som til stadighet skjer ville jeg valgt å ta en samtale med feks NAV og hørt med de hvilke muligheter som finnes i slike saker. Nav kan vel blant annet kreve at det skal benyttes en annen lege?
Sist endret av _abc_; 30. januar 2020 kl. 00:13.