View Single Post
Sky
Sky's Avatar
Trådstarter DonorModerator
Rottegift:

For å unngå en eventuell badtrip er det lurt å ikke ha depresjoner og/eller angst, da det kan gå negativt utover opplevelsen. For å unngå å tilegne seg en psykose eller utløsningen av en, ikke vær predisponert ved å f.eks ha det i familien eller lignende. Dette med at psykedelika har blitt brukt i psykoterapi for å kurere blant annet angst og depresjoner vil ikke nødvendigvis si at man burde gjøre det med seg selv. Spesielt ikke førstegangstrippere under ukontrollerte forhold. Jeg sier ikke at psykedelika ikke kan hjelpe mot angst og depresjoner, men at en uerfaren burde være relativt fornøyd med tilværelsen sin for å legge til rette for en best mulig opplevelse.

Angående spørsmålet ditt om hvorvidt vond fortid blir tema under en trip eller ei, kan jeg ikke svare på med sikkerhet. Det har ikke skjedd med meg, eller med noen kjenninger. Men om den vonde fortiden har skjedd veldig nylig, eller om det preger deg til vanlig kan jeg si at det er en viss risiko for at dette kan gå utover turen. Jeg påstår at jeg har hatt en litt trøblet fortid, men dette har aldri gått igjen på en tur. Det er såpass lenge siden, og det er såpass mye annet nytt og spennende du skal tenke og føle på at det er heller usannsynlig at fjern fortid skal prege turen. Set og setting spiller såklart en vesentlig stor rolle i hvilken vei opplevelsen din tar, og dette har jeg skrevet endel om i guiden.

Edit: Videre vil jeg nevne at selvom man får en badtrip kan man bli sterkt påvirket, positivt, i ettertid. Det er kanskje helt jævlig der og da, men det er faktisk mange tilfeller hvor en badtrip har gitt personer mye dypere innsikt og forståelse enn hva en behageligere opplevelse har gjort. Jeg har aldri hatt en badtrip selv, men utifra hva jeg har plukket opp her og der vil jeg ikke anbefale noen å prøve å oppnå en, til tross for hva det har gitt andre. Men heller prøve å legge til rette for en god tur, det er nok det beste i første omgang.
Sist endret av Sky; 18. mai 2008 kl. 02:43. Grunn: leifer og la til noe