View Single Post
Egyptisk Tempelkatt
292
Først av alt vil jeg bare si: Flott initiativ!
Men jeg regner med denne tråden blir trolla sunder og sammen av ignoranse. (Velkommen til freak)

For mange høres det sykt ut, men jeg er enig med deg. Kroppen har så mye bedre av et vegan-kosthold. Og til han over, det er ikke snakk om å leve på salat. Du må sette deg litt mer inn i det.

Til TS: Jeg skulle ønske du kunne forklart litt bedre hvordan du gjør det. Hva en vanlig frokost, lunsj, middag, kvelds og mellommåltid består av for deg. Hvor kjøper du maten? Har du noen oppskrifter?

Jeg vet selv at det riktige er å spise dyrket mat, og ikke dyr. Men jeg klarer ikke å bli veganer, jeg lager ikke maten selv og jeg hadde bare endt opp og bli underernært om jeg hadde kuttet ut kjøtt.

Jeg vet at ting som omega3 også finnes i nøtter, og at feks brokkoli inneholder like mye proteiner som kjøtt.

Men jeg syns det er så vanskelig, det er overhode ikke lett. Ikke bare med tanke på tilgjengelighet men også det sosiale. Folk ler og folk dømmer og det er helt latterlig hvor mye man må gjennomgå som veganer. Respekt til deg.

Jeg prøvde faktisk å være veganer for en dag, det var kun for å teste. Og aldri før har folk hatt så mye på hjertet, så mye negativt. Men sannheten er at de ikke har peiling.

Til alle som tviler, gjør litt research.
Og til TS, når begynner å lage min egen mat skal jeg virkelig bli veganer. Stå på. Inspirer andre :-)

Kjøtt er unødvendig!