View Single Post
Sitat av dåven Vis innlegg
Har'u ikke rett til psykolog?
Vis hele sitatet...
Hvordan vet jeg at jeg har det? Jeg er diagnosert med depresjon og har gått hos BUP siden november 2022.

Sitat av Generalskunk Vis innlegg
rusmidler blanda med angst = grøt. vertfall sånn jeg ble når jeg var ungdom og på rus. fordi da mister man angsten men man sitter inne med så mye som vil ut, og ut kommer det. det kan gå i mange rettinger som ikke er så koselig å våkne opp fra. det vanskeligste er det eneste som funker, face your fears. jo mere du overvinner ubehageligheter med å omgås andre mennesker (eller hva enn det er) jo mer finner du ut av at det ikke er noe stress. ikke vær redd for å si noe feil eller drite deg ut for det gjør vi alle hele tiden, livet er en endeløs lang lære. det er nokk provoserende å høre men det blir lettere med tiden også. det er ingen quick fix på sånt dessverre.

psychedelica kan hjelpe med å se ting fra andre perspektiver men det kan også slå andre veien siden hjernen er forskjellig skrudd sammen. piller, alko og speed vil mest sannsynlig bare gi deg en avhengighet og sende deg ut på en hælvettes reise rett ned.
det å klare å bruke rus på en "riktig" måte er også noe man må lære, men på en måte aldri lærer helt. baksiden er at man kan dø av overdosering eller ikke klare å komme seg ut av det. jeg kan fortsatt klare helt fint å gå skikkelig på tryne vis jeg har tatt en god blanding av forskjellige ting. noe jeg svært sjeldent gjør lenger. styrke trening redda meg men skjønner at det ikke er så fristende for alle. vis du er på jakt etter å dyrke flere vennskap så er jo en hobby en bra start. selv har jeg spilt musikk siden jeg var liten og får ut en del følelser via det også.
Vis hele sitatet...
Hei, jeg trener og går skole og omgås mange rundt meg til så å si en hver tid, men det virker ikke som at det utgjør en forksjell. Er et veldig oppegående menneske i sosiale sammenhenger, bare akkurat det med ensomhet, angst og depresjon som ødelegger :<
Sist endret av CrumblingPlush; 6. mars 2023 kl. 20:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.