View Single Post
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det var et uttrykk for en irritasjon over at en enkelthandling til en forvirret lærer tas til inntekt for generaliserende holdninger om at "statens/regjeringas integreringspolitkk" er med på ødelegge nasjonen ved å gå vekk fra den norske kulturen.

Jeg har ingen problemer med å delta i konstruktive diskusjoner, og det har jeg også gjort på forumet i snart ti år, men nå man lager en tråd om en enkeltstående tåpelig handling for så å starte en diskusjon om at dette er en effekt av det generelle politiske systemet, så melder jeg pass. Dere forsøker dere med reinspikka politisk propaganda, og det går jeg ikke på.
Vis hele sitatet...
Problemet er at mange i sin lille boble av politisk korrekthet ikke forstår at det finnes noe som heter konstruktiv kritikk dersom temaet er andre kulturer eller andre hudfarger. Ordet de ofte blar frem til er, "rasisme". Denne politiske korrektheten gjenspeiler seg i holdningene og ideologien til flere, og man kan jo ta denne læreren som ett eksempel. Hun/han valgte her å se bort i fra norsk kultur i sin streber mot å blidgjøre en minoritet. Læreren hadde helt klart de beste intensjoner, men glemte i farta at hun/han med dette skuffet og såret mange av de som er vokst opp med den norske kulturen. Vi hører ikke mye om lignende tilfeller i media, men at en slik tankegang eksisterer hos flere er det vel ingen grunn til å se bort i fra.

Dette er ett viktig tema. Diskriminering er like ille uansett om det rettes mot etnisk-norske eller minoriteter. Det betyr imidlertid ikke at andre kulturer skal komme før vår egen - slik som vi har sett i denne artikkelen. Det kan heller ikke jeg som etnisk-norsk forvente når jeg besøker andre kulturer - da er det min oppgave å tilpasse meg.
Sist endret av caperno; 13. desember 2011 kl. 18:41.