View Single Post
Heisann! Jeg har lest mye om flein på forumet her, men er faktisk ikke sikker på hva som menes med knusktørt, dvs. jeg vet ikke hvordan flein er ment å oppføre seg når den er knusktørr. Har hatt soppen liggende i soverommet i et vanlig skap på vanlig A4-ark (med god nok avstand mellom soppene). Ikke så langt unna vinduet, men det har vel ikke noe å si antar jeg. Rommet burde ikke være særlig fuktig akkurat, men skal sies at rommet har vært litt kaldt, men har nå begynt med oljeovnen for å få opp romtemperaturen, så da håper jeg det hjelper. Soppen virker jo rimelig tørr tross alt, men føler liksom at den kan bli tørrere - mener vel kanskje å ha lest at stilken ikke skal kunne bøyes i det hele tatt - er fortsatt mulig å bøye litt. Beste hadde nok vært å se en video, men har ikke funnet noe.

Også lurer jeg også på hvor ugunstig det er å sette sopp som ikke er 100 % tørr i et syltetøyglass. Burde vel fortsatt vare i måneder? Er vel dessuten kanskje ikke mulig å få soppen 100 % tørr, men det vet jeg ikke, bare noe jeg tenkte på nå da det vel alltids er litt fuktighet i et rom.