View Single Post
For ryggplager tror jeg ikke løsningen er smertestillende, du kan og bør kanskje ta de når de værste smertene herjer. Men bevegelse, fysio og turer på ujevnt underlag var det som virket på meg og både fysio og leger sa at det var det som virket best på flest. Verdt et forsøk.
Vis hele sitatet...
Er jo bare en vanlig mann så burde kanskje ikke vært så bastant i det jeg skrev. Du må jo ta det du må ha slik at du klarer å fungere nå i starten. Men på langt sikt må du må finne noe annet enn piller som hjelper. Enten operasjon eller trening, fysio, manuell terapi, eller noe kina-greier med nåler og røkelser eller whatever. Bare finn det som virker for deg, og ha nok smertestillende til at du klarer å få gjort det du må for å bli bedre. Da jeg slet med ryggen sa de at det var stor risiko forbundet med operasjon - bare halvparten ble helt bra. Og noen kunne bli lam, eller få ennå større problemer etter operasjonen. Så forsøk å finn en annen løsning enn operasjon, i det minste må du sjekke om kirurgene har blitt bedre på disse operasjonene og hvilken risiko som ligger i en slik operasjon.
Sist endret av _abc_; 27. august 2020 kl. 20:23.