View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Begynner soppen å gro nå i Juli? Har veldig lyst til å prøve flein siden det virker mer interessant enn syre. Hva er da en god første dose? Har tatt doser oppi 600ug på syre.
Vis hele sitatet...
Det spørs veldig på hvor du bor, men hovedsaklig rundtom er det ingenting enda.
I slutten av juli antar jeg at det begynner å vokse veldig smått der hvor det har begynt å gått mot høst i landet. Med litt regn, lavere tempraturer (ca 7-14 grader) en stund.


God første dose finnes det ingen rett svar på. Spørs litt hva du er ut etter...

Det er som regel lettere å styre trippen på LSD om du forandrer på omgivelsene; hva du hører på, snakker om, i det hele tatt tenker på etc..
På en god dose sopp (2-5g tørket) har du mindre kontroll, det betyr altså mindre kontroll ovenfor å kunne manipulerer og forandre fokuset ditt, som man feks lett gjør med barn om man ikke orker å takle de emosjonelle følelsene og tankene de har, istedetfor å hjelpe barnet å prosessere de. Det er en uting.
Dette skriver jeg fordi mange tror at det å ikke kunne kontrolere trippen på sopp betyr at det skjer noe som du ikke gjør(altså tenker, føler, opplever eller forstår). Men det er akkurat det, det er du som skaper det som skjer, og ender opp å tenke, forstå ting og oppleve ting på en måte som du som regel ikke gjør til vanlig.

1-2g tørket er for de som 'bare' vil ha en good time...
2,5-4g er mer intenst, og opp mot 3-4g opplever mange veldig mindblowing ting.
Men jeg kan også si at 5-10g tørket spiss flein får deg til å føle at du blir dradd ut av hodet ditt inn i 'en annen dimensjon', hvor ingenting ser ut som, eller oppleves likt som du gjør til vanlig. Det forandrer folk som regel mye;
Synet de har på dem selv, verden, livet, eksistensen og en del mer.
Mange får positive forandringer i ettertid av alt mellom 2-5g tørket. Alt over 3g er intenst første gang. Høyere doser enn 3-5g er ikke å anbefale IMO til første gang.

Come uppen er ganske intens og angstfull for en førstegangbruker på over 2-3g, men det går over etter 20min - én time.

Tldr; Finnes ingen svar på en bra dose første gang.
Mindre doser er mindre doser, og gir mindre effekt. Større doser er større doser, og gir større effekt. Helst ikke ta opp mot 10g tørket først.

Glhf, ikke vri deg unna(tanker og følelser), du må tænke sjæl..

Sitat av Løkken Vis innlegg
Jeg har et spørsmål angående hvor mye sopp dere har funnet på den beste marka dere har plukket på. Personlig er min beste fangst rundt 12 gram (ferdig tørket) sopp i timen. Det beste jeg har hørt om er 45 gram på 1 time! Hvor mye plukker dere på en time på den beste plassen?

Vært gøy å vite hva som er vanlig fangst og hvor mye man faktisk kan finne i timen å sammenligne.
Vis hele sitatet...
Jeg plukker i blant slik at jeg ender opp med 30-50g tørka på én time. Men jeg har tilgang på stort området med mye beiter som bare jeg plukker på.
Så det går unna raskt om jeg prøver å skyndte meg midt i høysesongen.