View Single Post
Sitat av 420master Vis innlegg
My point exactly. Har aldri blitt tatt med planter men har blitt tatt med brukerdoser og de blir jo aldri spesifisert at det er tørket cannabis.

Men hvis loven tilsier at jeg kan ha 50G med sopp på meg, og jeg kjøper 50G med ferdig tørket sopp. Hvordan mener dere at politiet kan etter sin egen tolkning påstå at det kun gjelder fersk sopp?!
Vis hele sitatet...
Jeg mener ikke at de garantert kommer til å gjøre det, ei heller at de garantert slipper unna med det. Men det skulle slettes ikke overraske meg om de gjør akkurat det, og det skulle heller ikke overraske meg om det funker. Ser du forskjellen? Det er sånt de kan tillate seg å gjøre. Så har du mange som godtar uten å mukke fordi de ikke kjenner gamet, eller som frykter en enda strengere straff i retten. Og dersom en kranglefant tar sjansen og saken er i ferd med å meandrere hele veien opp til HR, så bare dropper politiet å anke for å unngå å sette presedens.


De har etterhvert blitt ganske gode på juridisk misbruk, og det at man etter enhver rimelig målestokk har fullstendig rett er aldri noen garanti i seg selv. Men som sagt, jeg prøver ikke å spå eller fastslå hvordan det eventuelt blir - jeg sier bare at det er litt tidlig å tro at politiets adferd nødvendigvis kommer til å være rasjonell, rimelig og i overensstemmelse med lovgivers hensikt.