View Single Post
Sitat av spacedate Vis innlegg
https://www.nrk.no/mr/frykter-rusref...ere-1.15364692

Ny update her nå. Det virker som nrk ikke er særlig hypp på reformen.
Vis hele sitatet...
Fatter ikke at riksavisen vinkler rusreformen inn mot barn under 18 år. Selvfølgelig burde ikke ungdom under 18 år slippe unna med et møte de kan takke nei til?! Eller har jeg oversett dette?
Om han blir tatt for å drikke f.eks alkohol tviler jeg på at poden slipper unna med å takke nei til oppfølgingsmøte.. og thats it.
Det er tross alt ulovlig for barn under 18 å drikke alkohol, og selvfølgelig også å bruke narkotika.?

Etter min mening burde cannabis være klassifisert i samme kategori som sprit. Altså 20 års aldersgrense.

Helt hinsides at dette brukes som argument mot rusreformen, hvor jeg tror ingen mener at vi burde avkriminalisere rusmidler i sin helhet for barn..?

Når man kommer til kort vitenskapelig er det lett å slenge ut "What about the children...." for å få med seg nevrotiske foreldre som sluker propagandaen rå uten å i det hele tatt å kunne noe om hverken det politiske, medmenneskelige og økonomiske aspektet ved å avkriminalisere "narkotika". Dette er gjerne folk som uten å ane det dytter i seg folkenarkotikaen(ja alko er narkotika) som er momsbelagt ut av en annen dimensjon.
Folk blir å bruke uansett, så da får det være opp til hver enkelt å vurdere om det er smartest å gi ekle kriminelle eller statlige utsalgssteder som f.eks vinmonopolet.

Sporet litt av til en legaliserings argumenter dette..
Det er kanskje greiest å lære seg å gå før man løper, men uansett helt syk vinkling av nrk. Er all up for en diskusjon rundt temaet hvor argumenter fra begge sider i saken kommer frem i lyset objektivt, men dette er bak mål spør du meg